Some polish words

Yes = Tak

No = Nie

Thank you = Dziękuję

Thank you very much = Serdecznie dziękuję

You're welcome = Nie ma za co

Please = Proszę

Excuse me = Przepraszam

Hello = Dzień dobry

Goodbye = Do widzenia; do zobaczenia

Good morning / Good afternoon = Dzień dobry

Good evening = Dobry wieczór

Good night = Dobranoc

You're very attractive = Bardzo mi się podobasz

Your eyes are like the moon = Twoje oczy są jak dwa księżyce

How about breakfast? = Co powiesz na śniadanie?

I love you = Kocham Cię

Will you marry me? = Wyjdziesz za mnie?

I have a boyfriend = Mam chłopaka

I have a girlfriend = Mam dziewczynę

I'm engaged (male) = Jestem zaręczony

I'm engaged (female) = Jestem zaręczona

I'm happily married (male) = Jestem szczęśliwie żonaty

I'm happily married (female) = Jestem szczęśliwą mężatką

I do not understand = Nie rozumiem

Do you speak English? = Mówisz po angielsku?

What is your name? = Jak masz na imię,? Jak się Pan(i) nazywa?

Nice to meet you. = Miło mi cię / Pana / Panią poznać

How are you? = Jak się masz / Jak się Pan(i) ma?

How old are you? = Ile masz / Pan(i) ma lat?

Can I have a ticket? = Jeden bilet proszę

Good = Dobrze

Bad = Źle

So so = Tak sobie; Jako tako

Tourist Information = Informacja Turystyczna

How much does this cost? = Ile to kosztuje?

What is this? = Co to jest?

I'll buy it. = Poproszę (przy zakupie)

Please bring the bill. = Rachunek poproszę

I want to speak to the manager? = Chcę rozmawiać z kierownikiem

I am a teacher (male) = Jestem nauczycielem

I am a teacher (female) = Jestem nauczycielką

I run my own business = Prowadzę własną firmę

I am a housewife = Jestem gospodynią domową

Tea = Herbata

Water = Woda

Beer = Piwo

What time is it? = Która godzina?

Happy Birthday! = Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!



Some Polish Swear Words and Slang:



kurwa (coorvah) - whore; bitch; also used like the English 'fuck'

kurwa mac! (coorvah match) - used like the English 'for fucks' sake!'
dupek (doopeck) - asshole

spierdalaj (speerdalay) - Fuck off
cwel (tsvel) - gay; queer; faggot

gowno (goovnoh) - shit

No hay comentarios: